Forretningsbetingelser

Vi drømmer om å bli din viktigste partner.

Et godt samarbeid

Royal Solskjerming brenner for å skape et godt samarbeid med kundene våre. Derfor blir våre forretningsforhold skapt med våre kunders ønsker i tankene. Følgende vilkår og betingelser gjelder for handel med Royal Solskjerming AS. 

Bestilling

Ved bestilling må en nøyaktig spesifikasjon av produktene som skal leveres. For å minimere risikoen for bestillingsfeil, anbefales det at Royals bestillingsskjema til enhver tid fylles ut tydelig og fullstendig, hvoretter de sendes til Royal.

Når Royal har mottatt bestillingen, vil vi sende deg en ordrebekreftelse, som du bør sjekke. Skulle det være avvik mellom ordrebekreftelsen og bestillingen, må du kontakte Royals kundeservice senest påfølgende arbeidsdag før 11.00 så vi kan rette opp feilen. I tilfelle ved feilleveranser, som kunne blitt oppdaget ved å gå gjennom ordrebekreftelsen, forbeholder vi oss retten til å fakturere hele ordren.

 

Ansvar

I forbindelse med bestillingen er det kjøperens ansvar at produktene er spesifisert under hensyntagen til bygningens design og bruk samt produktets fysiske beliggenhet i samsvar med gjeldende regler og standarder, inkludert spesiell standard EN 13120 for innvendig solskjerming. Vær spesielt oppmerksom på at det er spesifikke regler for å oppnå en barnesikker installasjon av solbeskyttelsesmidler, som er plassert i rom og private hjem der barn beveger seg eller kan bevege seg.

Royal påtar seg produktansvar i samsvar med de relevante lovgivningsreglene. Royal påtar seg imidlertid ikke noe ansvar for skade på personer eller eiendommer i forbindelse med bruk av våre produkter med mindre Royal har handlet med grov uaktsomhet, akkurat som Royal på ingen måte er ansvarlig for driftstap eller tap av fortjeneste. Alle produserte enheter som overstiger min./max. målinger fra Royal, produseres på kundens ansvar.

 

Levering

Alle produkter leveres som beskrevet eller illustrert. Royal forbeholder seg imidlertid retten til å gjøre endringer i mønstre og modeller. Lysfasthet eller forskjeller i farge og finish kan ikke garanteres. Selv om Royal har tatt alle rimelige forholdsregler for å garantere at informasjonen på stoffprøvene er korrekt, gir vi ingen garanti eller økonomisk kompensasjon i forbindelse med produktets korrekthet, sikkerhet eller brukbarhet.

Spesifikasjoner kan endres uten varsel i forbindelse med produktforbedringer eller endringer som kreves i lover og forskrifter, og Royal er ikke ansvarlig for konsekvensene av slike endringer. Fargeforskjeller i forhold til prøvene kan forekomme.

Forbrukerne må selv undersøke om dagens produkt oppfyller kravene og spesifikasjonene som produktet krever for den spesifikke oppgaven. Alt salg er underlagt Royals normale handelsbetingelser.

 

Kansellering

Produkter som er produsert riktig i henhold til kjøpers dimensjoner og spesifikasjoner, kan ikke returneres eller byttes. Avbestilling av en ordre kan bare skje hvis ordren ikke er igangsatt i produksjon, akkurat som mulig avbestilling anses kun for gyldig når Royal har bekreftet avbestillingen skriftlig. 

 

 

Priser og mva

Royals prislister er veiledende salgspriser inkl. 25% mva. Prisene er ment som forslag, og forhandleren kan sette sin egen utsalgspris. En merverdiavgiftsendring innebærer automatisk en endring i de anbefalte detaljhandelsprisene. Alle priser som Royal gir til forhandlerne er alltid ekskl. Mva.

 

Forbehold

Royal forbeholder seg retten til å gjøre trykkfeil. Vi forbeholder oss retten til å justere priser uten forhåndsvarsel hvis vi føler oss tvunget til det på grunn av uventede økninger i markedet. Vi forbeholder oss retten til å kreve et gebyr på 75 NOK for ordrer under 300 NOK eks. Mva.

 

Levering

Enhver ordre aksepteres med forbehold om force majeure, enten det er mangel på råvarer, økning i importpriser, brann eller andre forhold som Royal ikke har kontroll over. Alle varer sendes på kjøperens regning og risiko. Umiddelbart etter mottakelse, sjekk at det er riktig vare og varsle Royal umiddelbart om mangler - senest 8 dager etter fakturadato.

Den dagen pakken sendes fra Royal, sender vi en e-post med et spor & sporingsnummer på forsendelsen, slik at du kan spore den selv. Hvis du har spørsmål om en forsendelse, kan du kontakte transportøren eller Royal kundeservice:

+47 52 72 70 55 eller en e-post til kundeservice@royalsolskjerming.no

 

Varer kan bare returneres til Royal etter avtale, og bare i originalemballasjen. Ved kreditering trekkes 15 % returgebyr. Hvis det har vært skade på varen under transport, eller mottatte pakker ikke samsvarer med fraktdokumentene, må kjøperen umiddelbart klage til transportøren.

 

Mottak av pakker og transportskader

Når du mottar pakker, er det viktig at du inspiserer forsendelsen og bekrefter riktig antall pakker. Hvis pakken har synlig skade, må du alltid innvende umiddelbart på en av følgende måter:

  1. Motta pakken og signer med reservasjon. For eksempel: "Emballasjen er skrevet ut, og det er et hull i siden".
  2. Nekter mottak av pakken, som deretter vil bli returnert til Royal 

Synlig skade må rapporteres innen 24 timer etter mottakelse, uavhengig av om pakken ble mottatt med kvittering eller levert etter avtale. Hvis du oppdager en skjult skade, må du klage til Royal innen 5 virkedager etter mottakelse.

Hvis varen er skadet, må du alltid kontakte Royals kundeservice. Ha følgende informasjonen klar når du kontakter oss:

- Transportlr og pakkenummer

- Bestillingsnummer fra Royal

- Dato for mottak og leveringsadresse

- Var det synlige skader på pakken, og ble det gjort innvendinger ved mottakelse?

- Beskrivelse av den eller de skadede varene

- Er det andre elementer i pakken som ikke er skadet?

- Er det tape fra Danske Fragtmænd på pakken?

- NB: Fotodokumentasjon er en uvurderlig hjelp!

Avhengig av skaden vil Royal sørge for en ny ordre på det skadede varen og bestille en henting av varene fra deg. Forsikre deg om at alle gjenstandene i den skadede pakken er klare til å samles i originalemballasje.

 

Forretningsavtale:

Tilleggsvilkår for handel, inkludert betalingsbetingelser, er angitt i forretningsavtalen mellom Royal og ditt selskap.

Reklamasjoner:

Royal streber etter å levere våre produkter på den beste og raskeste måten. Skulle en feil i produktet eller leveransen oppstå uventet, kan du kontakte Royal på følgende måte for rask løsning.

  1. Dokumenter feilen med klart bilde eller video.
  2. Send en e-post til kundeservice@royalsolskjerming.no og ta med følgende:
    1. Foto eller video
    2. En kort beskrivelse av feilen
    3. Ordrenummer og angivelse af linje nr. som har feil
    4. Kontaktoplysninger

Når materialet er gjennomgått av vår kvalitetsavdeling og klagen er akseptert, vil du motta en ny ordrebekreftelse med henvisning til forrige ordre.

Du vil da motta et nytt produkt. Vi må imidlertid påpeke at Royal ikke gir erstatning for følgeskostnader på grunn av feil.

I tvilstilfeller vil du bli kontaktet for avklaring.

GDPR

GDPR trer i kraft 25. mai 2018 og erstatter gjeldende nasjonal lovgivning om håndtering av personopplysninger. Den nye loven har som mål å beskytte den enkelte på Internett og regulere hvordan selskaper kan håndtere den enkeltes informasjon.

Royal selger via forhandlere og vi anser oss som en egen datakontroller i forhold til våre forhandlere (Tolkning basert på det "Retningslinjer for datakontrollere og databehandlere"). Dette betyr at når du overfører data til oss, kan du være sikker på at vi overholder loven og de strengere kravene til datakontrollere.

Både dine og dine kunders data har høyeste prioritet hos Royal, og vi lagrer bare data så lenge som nødvendig. Dette betyr at vi bare lagrer data så lenge dokumentasjonskrav og lovgivning tillater det.

Vi håndterer all informasjon med integritet og gir den aldri videre til tredjepart med mindre det er et legitimt grunnlag. En slik årsak kan være at det er nødvendig å oppfylle kundens ordre eller levering.

Vi bruker også informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen for deg som gjest, kunde og leverandør på vår hjemmeside. Les mer om hvordan vi håndterer informasjonskapsler.

 

Hvis du har spørsmål om hvilken personlig informasjon vi lagrer og hvordan, er du alltid velkommen til å kontakte oss på kundeservice@royalsolskjerming.no